Mary Ponomareva
expo
LUXURY SURVIVAL FAIR – Video | VR installation
The future is full of uncertainty, danger, and fear. At the Luxury Survival Fair, we expect ‘the end of the world’ to be fabulously glamorous! Get ready for the new millennium with hig-hend private security systems, state-of-the-art predator drones, luxurious survival condos and encrusted gas masks from Raphael Universal, the world’s provider of future-proof must-haves.
Luxury Survival Fair project focusses on speculations about survival after a potential life threatening event. The VR installation immerses the viewers into a hyperreal future scenario crossing through lines of post-apocalyptic science-fiction.Viewer is confronted with ethical dilemmas while welcomed to explore luxury editions of survival and security products to experience the ‘end-of-the world’ in spectacular style.
The video aims to “flirt” with and to “seduce” the viewer with sleek and corporate aesthetics of arms marketing machinery to provoke the debate on responsibility of a designer, normalisation of arms race, militarisation, and the role of aesthetics in construction of ideology.
De toekomst is vol onzekerheid, gevaar en angst. Op de Luxury Survival Fair verwachten we dat ‘het einde van de wereld’ fantastisch en glamoureus is! Maak je op voor het nieuwe millennium met high-end private beveiligingssystemen, hypermoderne predator-drones, luxe overlevingscondities en ingelegde gasmaskers van Raphael Universal, ‘s werelds leverancier van toekomst bestendige musthaves.
Het Luxury Survival Fair-project richt zich op speculaties over overleving na een mogelijk levensbedreigend evenement. De VR-installatie dompelt de kijkers onder in een hyper-reëel toekomstscenario dat door lijnen van post-apocalyptische science-fiction gaat. Viewer wordt geconfronteerd met ethische dilemma’s terwijl hij wordt verwelkomd om luxe edities van overlevings- en beveiligingsproducten te verkennen om het ‘einde van de wereld’ te ervaren in spectaculaire stijl.
De video wil ‘flirten’ met en ‘verleiden’ aan de kijker met een gestroomlijnde en zakelijke esthetiek van wapenmarketing-machines om het debat over verantwoordelijkheid van een ontwerper, normalisatie van wapenwedloop, militarisering en de rol van esthetiek bij de constructie van ideologie op gang te brengen.